Hát igen, valamikor a Tatai találkozó környékén történt, hogy a gyógyszerem teljesen és végérvényesen elgurult, meg sem találtam, bár nem is nagyon kerestem. Egyszerűen elegem lett, hogy amint egy kicsit hangosabbra teszem a zenét, abban a pillanatban elkezd torzítani. Persze ez nem is meglepő, mert mindössze két 13 cm-es mélyközép és két csipogó van a kocsiban, erőlködő nyista; hát nem egy diszkógép, de anno csak erre volt pénzem. Most viszont lett egy nagyobb összeg, és úgy döntöttem, ebből bizony hifi lesz. Vagy valami hasonló.

A terv a következő volt: a jelenlegi hangszórók maradnak, hátra bekerül a két Videoton AB1011, mert azokba szerelmes vagyok és amúgy is jó áron szereztem őket. Kerítek egy erősítőt meg egy mélynyomót, összedrótozzuk és hajra! El is kezdtem nézni a netet, és le is fordultam a székről, amint megláttam az erősítők árait. Ennyi pénz azért nem állt a házhoz. Gyorsan életbe is lépett a B-terv: vatera. Kitartó keresgélés után sikerült találni egy jó állapotú, használt, négy csatornás erősítőt jó áron, így KeMa-val, mint hozzáértővel való gyors konzultáció után le is csaptam rá. Jó nagy, de az ülés alá pont elfér... :)

Na, akkor kezdjünk keresni mélyládát. Na az már bajosabb volt, ugyanis meg kellett felelni néhány szempontnak:

  • a csomagtartó marad, és minden, ami most benne van, benne is kell maradjon (na meg elég béna a mélynyomó elöl...)
  • hátsó ülés marad
  • teljes szélességében! :)

Így lehetőségként marad az, hogy ülés alá tehetőt veszek: 25 ezer alatt nincs normális ilyen.

Veszek egy sima hangszórót és gyártok hozzá ládát magam: lebeszéltek róla, mondván, oda nem csak egy sima láda kell, hanem megfelelő méret, szögek stb. Ez is ugrott.

Ok, akkor a kalaptartón fog ülni a mély is. Ez viszont eléggé beszűkíti a lehetőségeket: csak szubcső jöhet szóba, abból is olyan, ami befér úgy, hogy nem üti ki az ablakot és elfér még mellette a két Videoton. Némi méregetés után arra jutottam, hogy átmérőben 25 cm a legnagyobb, ami befér, hosszban pedig 45-50 cm között kell keressek. Nosza, keresésre fel! Végül is találtam egy Boxxer típusú csövet, jól is néz ki és 25x48 cm, pont ideális. Szállítással 8ezer, fasza!

KeMa ötlete alapján egy fa alapra gondoltam rögzíteni az egész dolgot, így levágattam egy 110x35 cm-es darabot 3-as rétegelt lemezből. Ebből pedig kivágtam egy pont akkora darabot, mint a kalaptartó: rátettem a kárpitot, körberajzoltam, lombfűrésszel körbevágtam. Jó lett. :)

A Videotonokat könnyen tudtam rögzíteni, mivel azoknak az alján van két-két lyuk csavarmenettel. Így csak meg kellett fúrni a lemezt a megfelelő helyeken és behajtani a négy 6-os csavart. Persze a rétegelt lemez és a hangszórók közé még be kellett illeszteni a kalaptartó kárpitját is. :)

A cső rögzítése már nem volt ilyen triviális, ott kicsit barkácsolni kellett. A megoldást négy darab polcvas jelentette. Elöl-hátul két-két polcvas tartja a mélynyomót. Persze a 3 mm-es rétegelt lemezen a legkisebb csavarom is keresztül ment, így a kilógó végeket le kellett köszörüljem, de még így is van kellő tartása, úgyhogy rendben van.

A végeredmény szerintem pofás, nekem bejön. Kocsiban is jól mutat. Bekötve még nincs, csak helyre illesztve. Bekötéshez majd még szakmai segítséget kell kérjek... :)

És íme a képek:

 

Körbejelölve

Kivágva

Hangszórók helyei bejelölve

Összeállítva

Helyére téve

A bejegyzés trackback címe:

https://szidike.blog.hu/api/trackback/id/tr472955891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KeMa 2011.06.04. 12:36:02

Beteg vagy ám :D

Pety@ 2011.06.04. 12:38:08

Tudom, de most éppen konkrétan miért? Ez, hogy egy klasszikust idézzek, teljesen normális és kurva igényes... :)
süti beállítások módosítása