Még a találkozó előtt

2011.07.18. 18:04

No, az elmúlt időszakban kissé hanyagoltam a blogolást. Szeretném azt mondani, hogy ennek az az oka, hogy nem volt semmi említésre méltó, de ez sajnos nem lenne igaz. A valóság az, hogy lusta voltam, illetve a legutolsó bejegyzésem közzététel előtt elszállt az első bekezdés kivételével és túl ideges voltam újraírni.

Szóval. A HiFi még mindig nem szól. A vaterán olcsóért vásárolt erősítő nem működik. KeMa elvitte megcsinálni, ennek már egy hónapja. Előbb-utóbb majdcsak elkészül... :) Addig is jól néz ki a subcső az ablakban. :)

Az önindítóval is volt némi szívás. Nevezetesen baszott megmozdulni, hiába tekertem el a kulcsot végállásig. Meg se nyikkant. KeMa távdiagnózisa szerint a gyújtáskapcsoló-betétem adta meg magát, de szerinte elég egy relét betenni a behúzótekercs áramkörébe. Remek. Relém van, sarum nincs és fingom sincs, milyen színű és vastagságú kábelt keresek a kötegben. Jó mókának tűnik. Végül nem kis szopás árán megtaláltam az önindító végén a rózsaszín kábelt. Tehát ilyet kell keresnem. Na, ilyen nincs. Megint visszamentem a kocsi alá, kis elemlámpával a kezemben, megint megnéztem. Az márpedig rózsaszín. Megint átnéztem a köteget, ilyen pedig akkor sincs. Ekkor elővettem a kapcsolási rajzot a Bibliából. (Erre mondjuk, hamarabb is gondolhattam volna:) Kiderült, hogy az nem rózsaszín, hanem piros, csak a huszonegy év alatt az áramerősségben valószínűleg kifakult. Szuper, rögtön meg is lett a kábel, persze olyan helyen van, ahol aztán kurva faszán lehet vele dolgozni, mert rengeteg a hely... Na, ekkor elmentem saruért, persze ez pünkösd vasárnap de. volt, már csak az OBI volt nyitva, úgyhogy darabja 50 Ft-os sarukat kaptam, de legalább volt. Visszamentem a kocsihoz, és nekiláttam. Ekkor sokadszor felhívtam KeMát, hogy hogy is van a relé lábkiosztása. Rendes volt, annak ellenére, hogy egész nap a hülyeségemmel zaklattam elmondta. Sikerült bekötni, nem lett hatása. Piff.

Na mindegy, ha már van sarum, újrasaruztam a kürt vezetékeit is, hogy megint tudjak dudálni. Az legalább sikerült.

Pár nappal később sikerült pocok urat átcsábítani egy kis önindító gyógyításra. Átjött, leszenvedtük a helyéről. Nem adta magát könnyen, a hülye behúzómágnesnek mindig útban volt a féltengely. Végül csak lejött. Kapott új bronzkeféket (bár a régieken sem volt szemmel látható mértékű kopás), biztos, ami biztos, megcsiszoltuk a kábelek érintkezéseit, különösen azt, ahova a rózsaszín piros kábel csatlakozik, aztán mehet vissza az egész a helyére. Lefele ehhez képest egyszerű volt, visszafele nem gyenge mértékben hajtottuk a szopórollert, hogy helyére kerüljön az a vacak. Sikerült. Próbaindítás. Ez is sikerült. Öröm e bódottá. Szép hangja lett, pocok is dícsérte. Ezzel az önindító probléma le lett tudva. Még beszereztem egy új relét a rendszerbe, mert amit először betettem elég beteges volt már. Azóta kutya baja, mindig szépen indít.

Ezután sokáig eseménytelenül teltek a napok, nem is használtam a kocsit a múlt héten, mivel itthon sem voltam. Egy darabig úgy nézett ki, a nyári talira sem tudok menni, de múlt csütörtökön kiderült, hogy mégis. Az addig hátra levő pár napot gondoltam, kihasználom. Időszerű volt az olajcsere, valamint egy új légszűrő is kijárt már a kisautónak. Ezeket ma megejtettem. Reggel még elmentem boltba, vettem 4 liter piros Helixet 15W-40-est, 6700 Ft-ért. Láttam már olcsóbban is, de még így is a legolcsóbb volt a használható minőségű olajok közül. (A 4 l-es Magnatec 10W-40-es pl. 13.000 volt...) Hazajöttem, és nekiláttam a lakótelepi parkolóban olajat cserélni. Nem mondom, egyik-másik néni szemén láttam, hogy egy utolsó aljas környezetgyilkosnak tart, amiért itt folyatom az olajat égbe világba, pedig tényleg csak két csepp ment a kanna mellé. Külön büszke vagyok, hogy nem felejtettem el visszatenni a leeresztőcsavart, mielőtt betöltöttem az új olajat. :)

Amíg a fáradt olaj csöpögött ki a tartályból kicseréltem a légszűrőt. Igencsak időszerű volt, egy év alatt beszakadt az alján levő gumi, így azon keresztül simán szívta be a szűretlen levegőt. :( Szegényke...

Mivel errefelé eléggé lógott az eső lába napközben, valamint holnap még kutyát is fogok szállítani, úgy döntöttem, a külső belső takarítást szerdára hagyom.

Találkozunk Agárdon! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://szidike.blog.hu/api/trackback/id/tr203077643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása