Csak beindult... :)

2011.03.04. 19:21

Történt még a múlt vasárnap, hogy kondenzátorcserére szántam rá magam, mivel már erősen érett a dolog. A cserével nem is volt komoly gond (leszámítva, hogy a vásárolt kondi saruján a lyukat még ki kellett tágítani egy fúró segítségével, hogy rámenjen a csavarra, de ez sem volt egy komoly kihívás), felkerült az új, nosza, próbaindítás. Teker-teker, semmi. Újra, teker-teker, semmi. Mi a picsa? Teker-teker, semmi. Tolom-tolom, beugrom, kuplung-kettő, érzem, hogy a főtengely átfordul, de semmi. Másfél óra próbálkozás után feladtam, elmentem ebédelni.

Ebéd után még visszatértem egy körre. Néztem szikrát, az van. AC-ról lehúztam a kimenő oldalon a benzinvezetéket, faternak mondtam, hogy indítson, majdnem a hátsó ablak alsó koszorújáig fellőtt. Akkor ez is jó. Kezdett gyanús lenni a karbi, de garázs híján a sötétedés és lehűlés bezavart a lakásba.

A héten meló miatt nem nagyon tudtam foglalkozni a kocsival, úgyhogy maradt ennyiben a dolog, illetve annyit még megtettem, hogy telefonon kerítettem magamnak játszótársat ma du-ra, hogy legyen kivel tovább nézelődni. Robert Gedeon vállalta, hogy kijön hozzám és megnézi mit lát. Szerencsénk volt, hamar észrevette a hiba forrását.

Az a csavar, amelyiknek a feje a megszakítóhoz csatlakozik és a másik oldalán a kondi és a trafó kábele van, na az volt a ludas: letört a feje. Persze felmerül a kérdés, hogy mitől volt akkor a múlt héten szikrám. Mást nem tudok elképzelni, mint hogy a csavar feje nem esett le teljesen, és valami kis érintkezés volt, így kompresszió nélkül még volt valami kis szikra, de kompresszió alatt már nem tudott szikrázni. És a csavar feje meg akkor esett le, amikor most hozzányúltunk. Más ötletem nincs ennek a rejtélynek a megfejtésére.

Már csak egyetlen kérdés maradt: mivel tartalék elosztónk nincs, ilyen csavarunk nincs, mivel pótoljuk ezt a csavart? Kis fejtörés után, összevetve a karbifedél csavarjaival, kiderült, hogy a két csavar között csak azok a két kis bütyök a különbség, ami megakadályozza, hogy az eredeti csavar elforogjon az elosztóházban, amikor az anyákat feltekeri rá az ember. Úgyhogy a tartalék karbiból kivettünk egy ilyen csavart, és azzal raktuk össze. (Minimálisan rövidebb, mint a gyári csavar, de egy alátéttel kevesebbet használva még éppen jó ideiglenes megoldásnak.) Sikeresen összepakoltuk a szerkezetet, próbalámpa segítségével belőttük a gyújtást, majd indítás.

Elsőre nem indult, kb. 20 másodperc indítózás után sem. (Igaz ekkor már csak 11,9 V volt az akksiban a sok próbálgatás után.) Már épp gondolkodni kezdtünk rajta, hogy mi lehet még szar a rendszerben. De én csak nem nyugodtam bele és hátha-mégis alapon még egyszer rápróbáltam az indításra. És ekkor már szépen beindult. (11,x V-al az akkuban!) Persze eddigre már szépen megszívta magát benzinnel a keverékképző berendezés, szóval volt füst meg korom rendesen, de legalább járt a motor. Nekem meg virult a fejem. :) Alig győztem hálálkodni.

Laci hozott még nekem egy Elegant váltószoknyát, amit nagy örömömben gyorsan fel is dobtam a régi helyett. Szerintem jól néz ki és nekem nagyon bejön a fogása is. Örülök neki.

Laci közben hazament, én beszaladtam a lakásba, letakarítottam magam, majd bevágódtam a kocsiba, hogy próbautat tegyek. Hát virult a fejem rendesen! Szépen járt a motor, az új kondenzátorral nem rángatott már hármasban 40-nél, az új tengelycsonkoknak hála könnyedén tekergettem a kormányt, az új hátsó lengéscsillapítók szépen az úton tartották a kocsit, az EL váltószoknyával kényelmesen kapcsolgattam a sebességi fokozatokat, szinte egy új kocsiban éreztem magam! Gyorsan meg is látogattam egy barátomat Dunakeszin. Jól esett végre egy kicsit gurulni a kisasszonnyal!

Lacinak ezúton is köszönöm a segítséget és a váltószoknyát!

A bejegyzés trackback címe:

https://szidike.blog.hu/api/trackback/id/tr722710769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása