Készülődünk műszakira

2011.02.22. 20:51

Ma volt a kocsi szerelőnél. Nem vittem teljesen idegenhez, klubtárs az illető, szel-mester. Már nagyon idő szerű volt, május óta húzódott a tengelycsonkok cseréje, a kormány olyan volt, mintha friss betonban próbálnám eltekerni. Meg a fékekre is ráfért már némi vérfrissítés, a munkahengerek totál be voltak állva, tojásosan fogtak (nem volt egyenletes, kicsit mintha tojás formájú lett volna a dob), na meg a tengelycsonk cseréhez úgyis le kellett venni az első fékalaplapot, akkor meg már mért ne? Arról nem is beszélve, hogy a kézifékkart majdnem vízszintesig kellett húzni, hogy fogjon is, ne csak kattogjon. Úgyhogy nagyon időszerű volt már. Plusz még a hátsó lengéscsillapítókat is muszáj volt már cserélni, mert már annyira ki voltak, hogy ha elöl meglöktem a kocsit, már a fara is lengett...

Úgyhogy megbeszéltem Szél Zolival, hogy ma viszem a kocsit, reggel nyolcra, este mehetek érte. Így is lett, reggel meló előtt odavittem neki a kocsit, majd elmentem melózni, és hagytam őt is alkotni. Nap közben aztán egyszer csak kaptam egy hívást, hogy sajna a hátsó munkahengerek is be vannak állva mocsok módon, azt is cserélni kéne. Nosza, cseréld, mit tudok csinálni, peregtek a szemem előtt a bankók, de hát muszáj volt megcsinálni. Abban maradtunk, 5-re megyek érte, akkor zárnak, én elhozom a kocsit, és mindenkinek további szép estét.

Sajnos Zoli nem készült el 5-re, de nagyon jó fej volt, mert a kedvemért simán bevállalt másfél óra túlórát. Ezt ezúton is köszönöm Neki! Kicsit szenvedtünk a fékkel, sajnos a pofákon, amiket vettem lófaszt nem értek a beállók, így gyakorlatilag padlóig kellett nyomni a pedált, hogy valamit fogjon, blokkolásról ne is álmodjunk. Fasza. Így aztán előre visszakerültek a régi pofák, amik még eléggé jó állapotban voltak, így nem fájt nagyon, hogy azokat kellett visszatenni. Viszont legalább most fog a fék, nem is rosszul, bár azt hiszem, még egy kör légtelenítés még rá fog férni.

Végül este fél hétre kész lett a kocsi: új tengelycsonkok, új fékalaplapok elöl, új fékcsövek elöl (mind a réz, mind a gumi), munkahengerek körbe, új pofák hátul, új gátlók hátul, új lengőkar felütközők hátul. Nem volt olcsó, de legalább fájt kifizetni, 31000-t hagytam ott, viszont ebben benne van a dobok felszabályozása és a dobok és pofák összecsiszolása. Meg a két hátsó munkahenger, mert azokkal nem készültem.

Mindent összevetve elégedett vagyok a végeredménnyel, nem lobog a picsája kanyarban és bukkanón, lehet tekerni a kormányt, és menet közben állóra fogom a hátsó kerekeket a kézifékkel. Ezekről eddig csak álmodni mertem.

Jövő hónapban műszaki, bár egyetlen fillérem sincs, de majd csak lesz valahogy... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://szidike.blog.hu/api/trackback/id/tr292681643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása