Villámbejegyzés

2011.01.23. 21:14

Gyors bejegyzés egy kínos esetről:

Ma de. anyámékhoz indultam a kisautóval. Rohadt nehezen akart beindulni, eleinte csak egyhengerezett, aztán fordult kettőt rendesen, megint leállt, megint egyhenger, leáll, egyhenger, leáll... Ez ment kb. két percig, végül elkapta a fordulatot és elindult.

Kimentem anyámhoz Fótra, és gondoltam, amíg az ebéd elkészül, utánajárok ennek a dolognak. Két tippem volt: gyertya és gyertyakábel. Mivel utóbbi az egyszerűbb (és olcsóbb :D ) ezzel kezdtem. Levettem a kábelt. Gyertyák felőli vég szép, nem oxidos, nem törött. Trafó felőli vég: egyik szép, másik vastagon borítva zöldes oxidréteggel. Valószínűleg nem volt rendesen csatlakoztatva, és eloxidált. Gondoltam, megcsiszolom, és visszateszem, meglátjuk, mit mutat alapon. Fogtam a csiszolót, hozzáértem a saruhoz, és az el is törött. Napicsa, nem kicsit volt eloxidálva a cucc... :D Gyors gondolkodás után kölcsönkértem anyám kocsiját, meg némi pénzt (mivel egy vas nem nem volt nálam épp), és elugrottam a Novák piacra, ahol az autós boltos néninek szerencsére volt kábele, meg ha már ott voltam, vettem gyertyapipa köré tömítőgumit is, mert a régiek már nagyon ergyák voltak. Visszamentem, kicseréltem a kábelt, jó alaposan rádugtam a trafóra is, nehogy ez is szétmenjen. Pöcc-röff. Örömködés.

A jó hír, hogy gyorsan, olcsón megoldottam a problémát, és jó sok órával később, a teljesen hideg motor a kb. -2-3 fokban is pöcc-röff indult. A rossz hír, hogy gőzöm nincs a kábelek minőségéről, és csak remélni tudom, hogy nem fog valahol az útszélén megszopatni. Teljesen noname, sárga zacskóban volt "silicone/kevlar" felirat díszelgett rajta, maga a kábel fekete. Ha valakinek van már vele tapasztalata, kérem, ossza meg velem.

Üdv mindenkinek! 

A bejegyzés trackback címe:

https://szidike.blog.hu/api/trackback/id/tr32608372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása